چند مانع کوچک تا ثروتمند شدن


بدون شک اکثر مردم جهان به کسب ثروت و دارایی‌های هنگفت علاقه مند بوده و رویا‌ها و گاهی اوقات افکار دور از دسترس مختلفی را در این زمینه دارند. این رویا‌ها لحظاتچند مانع تا ثروتمندی خوب و زیبایی را برای افراد رقم می‌زند اما زمانی که با واقعیات‌های موجود روبرو می‌شوند، مسیر دستیابی به ثروت را بسیار دشوار ارزیابی می‌کنند. البته در بسیاری از موارد موضوعاتی ساده افراد را از مسیر مطمئن کسب درآمد و سرمایه دور می‌سازد. در ادامه چند مانع ساده و راهکارهایی را که می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.



ادامه نوشته

پرسرعت ترین اینترنت را کدام کشورها دارند؟!

موسسه آمار و ریاضیات "آکامی" با بررسی نرخ سرعت اینترنت جهانی، کشورهایی را که دارای سریع ترین نرخ دسترسی به اینترنت هستند را معرفی کرده است.

موسسه آکامی در گزارش جدید 2013 خود درباره وضعیت اینترنت جهانی آورده است که هنگ کنگ، ژاپن، رومانی و کره جنوبی در صدر پرسرعت ترین اینترنتهای دنیا قرار می گیرند و پس از این 8 مورد ایالات متحده آمریکا در جایگاه نهم قرار دارد که خدمات اینترنتی آن نسبت به سایر کشورهای دارای فناوری با قیمت بیشتر و سرعت کمتر عرضه می شود.

در این گزارش هنگ کنگ بار دیگر با سرعت 63.6 مگابایت سرعت و افزایش 9 درصدی نسبت به سه ماه گذشته در صدر جدول قرار گرفت.

ادامه نوشته

جمعیت گردشگران ترکیه چهار برابر ترک ها!


تنها در ده سال گذشته 295.2 میلیون گردشگر، از ترکیه دیدار کردند.

به گزارش حریت ترکیه تنها در ده سال گذشته از 2002 تا 2012 موفق شده است بیش از 295 گردشگر را از سراسرجهان بخود جذب کند. این تعداد بیشتر از 4 برابر جمعیت این کشوراست و درآمد بدست آمده از محل سفر این گردشگران نیز236 میلیارد دلار برآورد شده است.

طبق آمارهای رسمی ، درسال 2003 کل گردشگران ترکیه حدود 16.3 میلیون نفر با درآمدی حدود 13.8 میلیارد دلار بود.

کسب عنوان" پایتخت فرهنگی اروپا "برای استانبول در سال 2010 با جذب بیش از 30 میلیون گردشگر به این کشور همراه بود که درآمد توریسم را نیز به 24.9 میلیارددلار آمریکا رساند.
درسال 2012 این رقم به 36 میلیون نفررسید و درآمد آن نیز از 29.3 میلیارد دلار گذشت.

تعداد گردشگر و درآمد سالانه ترکیه از صنعت گردشگری دردهه گذشته

درچهار ماه نخست سال جاری – 2013 درآمد گردشگری ترکیه 4.9 میلیارد دلار بوده است. طبق آمار ارائه شده از سوی اتحادیه مدیران توریسم و هتلداران مدیترانه ، میزان افزایش تعداد گردشگران درآنتالیا واقع در جنوب ترکیه حدود 9.9 درصد در نیمه نخست سال 2013 بوده است.

گردشگران روس با 20 درصد افزایش و گردشگران آلمانی با 1.6 درصد افزایش مهم ترین بازار گردشگری این کشور هستند.

میزان افزایش از کشورهای اروپایی دیگر حدود 10 درصد بوده است .

خبرگزای میراث فرهنگی

چالش‌های صحنه بانکداری ایران


حسین عبده تبریزی در یادداشتی سال قبل نسبت به بروز چالش‌های ایجاد شده در بانکداری ژاپن و ترکیه در ایران هشدار داد. پروفسور جان کمپبل یکی از نظریه پردازان مطرح مالی جهان نیز چند هفته قبل در گفت‌و‌‌گویی با هفته‌‌نامه تجارت فردا با تکرار چنین توصیه‌اي بر مدیریت مطالبات معوق با هدف جلوگیری از تکرار چنین تجربه‌ای تاکید دارد.
در گفت‌و‌‌گو با حسین عبده تبریزی این مساله بیشتر مورد کنکاش قرار گرفته است. شباهت بانکداری ایران در شرایط کنونی با بانک‌های ترکیه و ژاپن در چه بوده و چه عواملی می تواند به چالش منجر شود؟ دولت منتخب باید چه اولویت‌هایی را در خصوص نظام بانکداری در دستور کار قرار دهد؟ سال گذشته در یادداشتی نسبت به تکرار تجربه نظام بانکی ژاپن و ترکیه در ایران هشدار داده بودید. اگر ممکن است در این رابطه، تجربه سقوط و ورشکستگی در این دو کشور را توضیح دهید و نسبت موضوع را با نظام کنونی بانکی ایران توضیح دهید. تجربه ژاپن و بحران بانک‌های ژاپن بسیار عمیق بود و در واقع عملا 20 سال رکود اقتصادی را بر آن کشور تحمیل کرد. بعد از جنگ جهانی دوم، ساختار نظام بانکی ژاپن به گونه‌ای شکل گرفت که مجوزهای بانکداری عمدتا در مناسباتی رابطه‌محور و نه ضابطه‌مند توزیع شد و نیز وزارت مالیه ژاپن از قدرتی عمده برخوردار شد.

ادامه نوشته

ایجاد یک برند به منظور حفظ چرخه عمر آن



موردکاوی حاضر به بررسی این نکته می‌پردازد که چگونه شرکت کلاگ (Kellogg) توانست راهی جهت اطلاع‌رسانی اهمیت صبحانه برای مخاطبان گروه هدفش از طریق کمپینی چندبعدی ابداع کند و به این ترتیب به موفقیتی چشمگیر دست یابد.
1: زمینه‌سازی جهت ایجاد تغییری استراتژیک پیش از اختصاص منابع لازم جهت ایجاد این استراتژی جدید «خانواده برندهای All-Bran (سبوس کامل)»، نیاز بود تا کلاگ در مورد ارزش ایجاد تغییرات و ماهیت این تغییرات تحقیق کند. این امر نیازمند انجام تحلیل SWOT جهت شناسایی نقاط قوت برند، نقاط ضعف ، فرصت‌های موجود در بازار و تهدیدها( به طور مثال از جانب رقبا )بود:

ادامه نوشته